me

me

Tuesday, September 6, 2011

- Does anybody know in what continent Finland is? - I do - Well, tell us. - Umm.. dunno. >:D

So the school started..

Oli sentään kevyt lasku, vaan 8-11. Fiksusti ne oli sen järkänny, ekana kotiluokkaan jossa saatiin lukujärjestykset (en tiiä oliko muut saanu etukäteen, mut neki kyll sai..). Aika hyvin löysin kotiluokkaanki, ottaen huomioon et se oli tietysti toisella puolella koulua mihin bussi mut jätti.. Seuraavana oli kemianluokka, mikä on siis mun first block, eli päivän eka tunti. Mulla kävi tuuri ja tutustuin pariin tyttöön joista toisella oli kans kemiaa ekana, mikä on uskokaa pois sielä aika pirun epätodennäköstä, meinaa siel on varmaa jtn. 400 oppilasta pelkästään junioreita + siel on usein myös 10/9 luokkalaisii samoil tunneil ja niitä tunti-vaihtoehtoja on aika paljo.. Mutta siis se ope vaikutti mukavalta, vähä Mäkitorkkomainen, Variskalaiset tietää. (: Koska oli lyhyt pv nii ne tunnit oli vaan puoli tuntii ja lähinnä saatiin allekirjotettavii papereita yms. Mutta kemian jälkeen mulla on web desing, ja mitä ny kuuntelin sen selostusta mitä tullaan tekeen, nii mä osaan jo aika paljo siitä mitä sil kurssil opetetaan.. Sitten oli öö.. enkkua (englis literature..) Niillä tunneilla on 3 opettajaa samaan aikaan luokas (O.o) mikä tosin selittyy varmaan sillä et sillä tunnilla tuntu olevan aika paljo ongelmaoppilaita.. :D Mut en osaa vielä sanoa. Matikka oli sit mun viimenen blockki, mistään muusta en ollu viel saanu kirjoja, nii oli kyll kiva järkystys ku kirja painaa varmaan pari kiloo ja on sellaset 3inch paksu jaja kovakantinen o.o Ja siltä tunnilta sainki sit heti läksyjä, kivan 2 kakspuolista A4 täynnä tehtävii yhtälöistä (kurssi on Alg. 2) jotka oon jo onnellisesti unohtanu kesän aikana, ja osa näytti siltä etten varmaan koskaan oo ees menny.. Noi asiat on kuulemma opittu Alg. 1-kurssil, joten epäilen että se on vähä laajempi ku meijän 9. luokan asiat..

En oo tääl viel tainnu kertoa, että mähän menin 11. luokalle (junior), eli tavallaan hyppäsin yhen luokan. Oman ikästen kanssa siis oon, ku täälähän mennään vuotta aikasemmin kouluun. Esim. kemias ei tuu varmaan oleen mtn ongelmii, koska näil ei oo kemiaa ennen juniori vuotta, niil on niinku 9. bilsa, 10. maantieto 11. kemia 12. fysiikka. En sit tiiä onko niil ollu alakoulus kemiaa.. Nää kohtelee junioreita ku meijän yläasteen kasit, ja 9. tääl on niinku meijän seiskat. :D

Hmm.. mitäs muuta. Eli sain tänään varmistuksen valitettavasti että mulla on noita 4 ainetta tää semester, mikä mun käsittääkseni on puolivuotta. o.o Yritän vielä sisäistää tätä tietoo, ei mitenkään erityisen houkuttelevaa mennä joka pv. 8-3 (2.45! x)) ja aina samat 4 ainetta, ei kunnon välitunteja (siirtymä) kaappi ei missään lähelläkään mun tän blockin tunteja mutta onneks eka ruokailu sentään. (: Enköhän mä lisääkin keksi positiivista kunhan tää koulu kunnolla alkaa. :p


Ja toi on vaan puoli kouluu, mulla on tääl pohjapiirros joka on nii sekava että tein tollasen yksinkertasen paintin. En rajannu luokkia tonne muutaku ihan oikeeseen laitaan, ihan vaa vähä mittakaavan vuoks, eli tolla oikeella reunalla on 12 normaalikokosta (Kelpen luokka/6B omaluokka v. 2007) luokkaa, joten voitte vaan kuvitella kuinka paljo luokkia tuol on! :o

3 comments:

  1. voi laura! pärjäile siellä koulussa! :) ja ootan innolla sun kaikkii postauksii ;)

    ReplyDelete
  2. tsempppiä sinne laura:)!
    yli kiva lukee mitä sulle sinne kuuluu.
    toivottavasti kaikki jatkuu yhtähyvin ja ota ny kaikki irti olostas sielä:) mut niin älä unohda meitä(lyonia)!

    ReplyDelete
  3. Kuulostaapa isolta tuo koulu! Kiva lukea sun kuulumisia sieltä :)

    ReplyDelete